Storing melden?  Bel 053 852 85 00

Geen paniek! Wij helpen je graag

Heb je opeens geen verwarming of warm water meer? Dan heeft je toestel een storing. Geen paniek, wij helpen je graag. In sommige gevallen kun je de storing zelf al snel verhelpen. Gaat het om je CV-ketel? Dan kan het zo zijn dat deze bijgevuld of ontlucht moet worden. Hieronder lees je de stappen die je kunt doorlopen bij een storing. Natuurlijk kun je ons ook altijd bellen op 053 852 85 00.

Check de CV-ketel

Om de storing op te lossen kun je de volgende punten checken:

  • Controleer of er spanning aanwezig is
  • Brandt de waakvlam? (indien aanwezig)
  • Controleer of de gaskraan openstaat
  • Is het toestel opnieuw te starten (resetten)?
  • Loopt de klokthermostaat op tijd?
  • Is de waterdruk hoog genoeg (1,5 bar)? Kijk de instructievideo ‘Water bijvullen’

Deze checklist is ook te vinden op de sticker van Geas Energiewacht op je toestel.
Heb je alle stappen doorlopen en blijft de storing aanhouden? Bel ons op 053 852 85 00.

Hoe werkt een storingsmelding?

Een storing kun je op drie manieren bij ons melden. Telefonisch, door in te loggen op Mijn Geas of door het formulier onderaan deze pagina in te vullen. Wij zijn altijd bereikbaar. Dus ook ’s avonds, in het weekend en op feestdagen.

Een afspraak om de storing op te lossen maken we in overleg met jou. Als vertrekpunt hanteren we dat een storing die voor 18:00 uur wordt gemeld, nog dezelfde dag wordt opgelost. Storingen na 18:00 uur gemeld lossen we de volgende dag als eerste op, als de situatie dit natuurlijk toe laat. Anders komen we dezelfde avond nog. Samengevat:   

  • Storing voor 18:00 uur gemeld: wordt nog dezelfde dag opgelost
  • Storing na 18:00 uur gemeld: de volgende dag als eerste, uiteraard in overleg
  • Spoedeisende of gevaarlijke situatie: direct!

Tip van Bert!

Als je de storing bij ons meldt, vragen wij je of het toestel ook een storingscode aangeeft. Het is handig deze code vooraf alvast te noteren. Geef je de storing door via het antwoordformulier? Vul de storingscode dan in bij de opmerkingen. Dit helpt ons jouw storing nog sneller op te lossen!

De storingsdienst van Geas Energiewacht

50 jaar ervaring en altijd in de buurt

Met 50 jaar ervaring hebben wij veel kennis van energietoestellen. Wij kunnen jouw storing vakkundig verhelpen. Ook zijn we snel. Met 120 service technici is er altijd wel iemand in de buurt. Als kwaliteitseis hanteren we dat we storingen gemiddeld binnen 4 uur willen verhelpen, de praktijk wijst uit dat we nog sneller zijn.

Gratis verhelpen van storingen

Als je bij ons een Onderhoud & Storingen abonnement hebt inclusief vergoeding van toestelonderdelen dan wordt een storing gratis voor je opgelost.
De dekking van jouw Onderhoud en/of Storingen abonnement kun je checken op Mijn Geas.
Heb je geen abonnement? Ook dan kun je vanzelfsprekend een storing melden. Wij berekenen dan voorrijkosten van 60 euro, de tijd die nodig is om de storing op te lossen en de verbruikte materialen.

Je storing nu melden

Vul hieronder je persoonlijke gegevens en de omschrijving van de storing in. Het liefst ook inclusief een storingscode. Wij nemen op werkdagen binnen 2 uur contact met je op om een afspraak in te plannen. Direct een afspraak inplannen? Bel dan naar 053 852 85 00. Wij staan voor je klaar!

Ik wil*
Naam*
Postcode*
Telefoonnummer*
E-mailadres*
Opmerking*