Meest gestelde vragen
Uit de veelgestelde vragen van onze klanten hebben we voor u de meest gestelde vragen samengesteld:
Het is belangrijk voor de werking van de CV-ketel dat er voldoende druk is. De meter bij je toestel moet tussen de 1.5 en 2.0 bar staan. Wanneer de ketel net geïnstalleerd is dan zal onze monteur de druk iets verhogen. Als de druk te laag is dan is het belangrijk dat je de ketel bijvult met water. Bekijk onze pagina over CV-ketel bijvullen voor een instructievideo en een handleiding.
Als je water in jouw verwarming hoort stromen, dan is het wellicht nodig om de verwarming of CV-ketel bij te vullen en de verwarming te ontluchten. Je kunt ook een tik horen in de radiator. Bekijk onze pagina over verwarming ontluchten voor een instructievideo en een handleiding.
Als je gaat verhuizen kan je abonnement helaas niet mee verhuizen. Het abonnement is afgesloten op de specifieke toestellen in jouw woning.
Het is natuurlijk belangrijk dat ook de toestellen in je nieuwe woning goed worden onderhouden. Naast het feit dat je dan ook op je nieuwe adres weer verzekerd bent van regelmatig onderhoud en snelle hulp bij storingen, is het een extra voordeel dat je toestellen direct worden geïnspecteerd en je verzekerd bent van veilig en optimaal functionerende toestellen.
Als je een abonnement voor je nieuwe adres wilt, is het meest makkelijk te bellen naar 053 852 85 00. We kunnen dan direct samen met jou een afspraak voor de eerste inspectie inplannen. Wil je geen abonnement voor je nieuwe adres? Geef je verhuizing dan door via 053 852 85 00 of via dit formulier. Vermeld daarbij duidelijk je naam- en adresgegevens en de reden van de beëindiging van je abonnement. Houd hierbij rekening met de opzegtermijn van 1 maand. Dit betekent dat wanneer je bijvoorbeeld op 25 januari je verhuizing doorgeeft, de opzegging per 25 februari ingaat.
De nieuwste generatie GoodWe omvormers zijn te herkennen aan een '9' als eerste cijfer in het serienummer. Begint het serienummer niet met een '9' dan heb je een standaard omvormer van GoodWe.
Er zijn twee opties bij het instellen van de wifi-verbinding van GoodWe omvormers.
-
Wil je de wifi-configuratie voltooien via een App op smartphone of tablet, volg dan optie 1.
-
Je kunt er ook voor kiezen om de wifi in te stellen via een laptop, volg daarvoor optie 2.
De aanmeld procedure bij de nieuwe generatie GoodWe omvormers is in principe precies hetzelfde als bij de standaard omvormers, het enige verschil is dat de nieuwe generatie aangemeld moet worden op 10.10.100.253 en de standaard omvormers op 10.10.100.254.
De handleidingen hieronder helpen je om stap voor stap een goede verbinding tot stand te brengen. Mocht het toch niet lukken, dan staat er een overzichtje met mogelijke foutmeldingen en de bijhorende oplossing. Kom je er niet uit? Dan staan wij natuurlijk voor je klaar. Bel naar 053 852 85 00.
Handleiding instellen WiFi GoodWe omvormers nieuwe generatie
In de handleiding hieronder lees je hoe je stap voor stap de WiFi verbinding voor je Solis omvormer kunt instellen. Kom je er niet uit, dan staan wij natuurlijk voor je klaar. Bel naar 053 852 85 00.
Als je zonnepanelen laat installeren dan is de volgende stap om de Wifi van je Omnik omvormer in te stellen en deze te beveiligen voor invloeden van buitenaf. Wij raden je daarom aan de inloggegevens voor de Omnik omvormer te wijzigen en het AP_Netwerk te beveiligen en deze goed te bewaren bij de omvormer. In het geval van een storing hebben wij deze gegevens vaak nodig. Hoe je jouw omvormer kunt beveiligen vind je in deze handleiding.
Als je zonnepanelen met een Omnik omvormer hebt, kun je de opbrengst van je panelen makkelijk en snel moniteren op je smartphone met de Omnik app. Een andere mogelijkheid is het uitlezen van de opbrengst op je Omnik omvormer. In de handleiding hieronder lees je hoe je dit stap voor stap kunt doen.
Stappenplan opnieuw opstarten omvormer van Omnik en Solar Edge
Het opnieuw opstarten van de omvormer van je zonnepanelen kan best ingewikkeld zijn. Lees hieronder de instructie voor de Omnik omvormer en de Solaredge omvormer.
- Omnik omvormer: Draai de draaiknop (links) onderaan de omvormer een kwartslag (op OFF, tegen de klok in zoals op de afbeelding). Solar Edge omvormer: Zet de AAN/UIT Schakelaar op UIT (zie afbeelding);
- Schakel vervolgens de groep waar de zonnepanelen op zijn aangesloten in de meterkast uit;
- Wacht tot de omvormer zichzelf uitgeschakeld heeft, dit duurt ongeveer een minuut;
- Schakel de router uit waar de omvormer mee verbonden is via Wifi of een internetkabel en wacht 15 minuten;
- Schakel de router dan weer aan. Wacht tot de router opgestart is, dit kan enkele minuten duren;
- Schakel vervolgens de groep waar de zonnepanelen op zijn aangesloten in de meterkast weer in;
- Als laatste kan ook de AAN/UIT schakelaar onder op de omvormer weer ingeschakeld worden.
De omvormer start nu opnieuw op. Het kan even duren voor alles weer zichtbaar is. Na circa 1 uur zou je weer grafieken via de app moeten kunnen zien. Als dit niet werkt adviseren wij, in het geval van een omvormer die met Wifi verbonden is, om de Wifi-verbinding opnieuw in te stellen. Zie hiervoor de handleiding instellen Wifi en beveiligen Omnik omvormer of de handleiding voor de SolarEdge en Solar Edge HD Wave.
Heb je nog vragen na bovenstaande instructie, dan helpen wij je graag. Bel ons op 053 852 85 00 of stuur een mail naar informatie@geas.nl.
Heb je een andere vraag?
Stel je vraag gerust via onderstaand formulier. We nemen je vraag in behandeling en beantwoorden deze zo snel mogelijk.

Liever telefonisch contact?
Dat kan natuurlijk ook. Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 8:00 uur en 16:30 uur op telefoonnummer
053 852 85 00.

Liever mailen?
Je kunt ook een mailtje sturen naar informatie@geas.nl. Ook dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.